НА ПЛАТФОРМІ «ДІЯ.ЦИФРОВА ОСВІТА» ВИЙШОВ
НОВИЙ ОСВІТНІЙ СЕРІАЛ «ШКОЛА БЕЗ ЦЬКУВАНЬ»

На платформі «Дія.Цифрова освіта» вийшов новий освітній серіал про протидію булінгу «Школа без цькувань», який цілісно розкриває явища цькування та пропонує доказові підходи його протидії. 

Курс має дві частини: перша частина призначена для освітяндруга – для батьківОсвітній серіал розроблено Studena NGO за ініціативи Міністерства цифрової трансформації для платформи «Дія.Цифрова освіта», за підтримки Міністерства освіти і науки та проєкту «Дружній простір».

КОНТАКТИ

уповноваженого органу, до якого може дитина

звернутися особисто за допомогою

 

 

Назва територіальної громади/назва району

Начальник служби у справах дітей (П.І.Б.), контактний тел..

Повна назва ССД, адреса

Електронна адреса

2

3

4

5

Запорізька міська територіальна громада Запорізького району

 

Сиворакша Наталія Сергіївна – начальник служби (управління)  2243042, 2363035

Служба (управління) у справах дітей Запорізької міської ради

м. Запоріжжя, вул.. Зелінського, 3, 69001

 ssd.zmr@zp.gov.ua

 

 

                                                                     Додаток 1

                                                                                                          до наказу ЗГ №14

від 31.08.2023 №133/р

 

 

 

План заходів Запорізької гімназії №14,

спрямованих  на запобігання та протидію насильству

 булінгу(цькування) на 2023-2024 навчальний  рік

 

№ п/п

Назва заходу

Цільова аудиторія

Термін виконання

Відповідальний

Управлінський напрям

1

Забезпечення інформацією сайт закладу, офіційні сторінки Фейсбук, Вайбер та Інформаційних куточків для батьків та учнів

Учасники освітнього процесу

Постійно

Заступники директора з НВР Балтер Г.Б., Сажнєв В.С.      психолог закладу Пащенко Ю.С., соціальний педагог Тарусова Н.В.

2

Організація постійного чергування в місцях загального користування

 

Постійно

Адміністрація

3

Моніторинг потенційно небезпечних приміщень та територій закладу освіти для вчинення булінгу, організація заходів безпеки (контрольно-пропускний режим, пост охорони, спостереження за місцями загального користування та технічними приміщеннями)

 

Постійно

Адміністрація

4

Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі»

Класоводи та класні керівники

Листопад-грудень

Керівник ШМО класних керівників Децюра Л.І.

5

Розробка пам’ятки «Стоп БУЛІНГ!»

Здобувачі освіти

Жовтень-листопад

Соціальний педагог Тарусова Н.В.

Психолог закладу

Пащенко Ю.С.

6

Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з «булінгом»

Здобувачі освіти

Протягом року

Соціальний педагог Тарусова Н.В.

 психолог закладу Пащенко Ю.С.

7

Контроль стану попередження випадків булінгу

Нарада при директорові

Жовтень

Директор гімназії Чумак Т.О.

8

Проведення педрад, майстер-класів, тренінгів, круглих столів для педагогічного колективу з питань протидії булінгу

Педагогічний колектив

За окремим графіком

Заступник директора з НВР Сажнєв В.С., психолог закладу  Пащенко Ю.С., соціальний педагог Тарусова Н.В.

 керівник ШМО класних керівників Децюра Л.І.

9

Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню

Педагогічний колектив

Постійно

Заступник директора з НВР Сажнєв В.С., психолог закладу Пащенко Ю.С., соціальний педагог Тарусова Н.В.

10

Створення безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять

Здобувачі освіти

Протягом року

Класні керівники та класоводи, психологічна служба

Просвітницький напрям

Формування навичок толерантної та ненасильницької

поведінки здобувачів освіти

1

Проведення ранкових зустрічей, виховних годин, бесід, годин спілкування з метою формування навичок толерантного спілкування

Здобувачі освіти

Протягом року

Класоводи та класні керівники

Медичний працівник Калініна І.М.

2

Перегляд відеоматеріалів, мультфільмів, кінострічок відповідної спрямованості з подальшим обговоренням

Здобувачі освіти

Протягом року

Класоводи та класні керівники

3

Засідання учнівської Ради гімназії «Лідер», «Як довіряти й бути вдячним»

Учні 7-9 класів

Лютий

Педагог-організатор

Трофименко Г.Л.

4

Проведення заходів в рамках тижня «Тиждень добрих справ»

Здобувачі освіти

Травень

Класні керівники та класоводи, вчителі-предметники, Рада самоврядування «Лідер»

5

Години відвертого спілкування за участі працівників сектора ювенальної превенції, служби у справах дітей, соціальних служб

Здобувачі освіти

Постійно

Адміністрація

Соціально-психологічний супровід

1

Діагностика стану психологічного клімату класів

Здобувачі освіти

Протягом року

Психолог закладу Пащенко Ю.С.

2

Спостереження під час освітнього процесу, позаурочний час

Здобувачі освіти

Протягом року

Психолог закладу Пащенко Ю.С., соціальний педагог Тарусова Н.В.

3

Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу

Здобувачі освіти

Протягом року

Психолог закладу Пащенко Ю.С., соціальний педагог Тарусова Н.В.

4

Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу

Здобувачі освіти

Протягом року

Психолог закладу Пащенко Ю.С., соціальний педагог Тарусова Н.В.

Робота з батьками

1

Обговорення питання протидії булінгу на батьківській конференції

Батьки здобувачів освіти

Вересень-жовтень

Директор гімназії

Чумак Т.О.

2

Батьки ІНФО (інформаційні зустрічі з батьками)  «Протидія цькуванню в учнівському колективі»

Здобувачі освіти

Протягом року

Класні керівники та класоводи, психологічна служба

3

Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини

Здобувачі освіти

Протягом року

Психолог закладу Пащенко Ю.С., соціальний педагог Тарусова Н.В.

4

Інформаційна робота через Інтернет-сторінки

 

Протягом року

Заступник директора з НВР Балтер Г.Б., психологічна служба

Про захист дітей   у цифровому середовищі 

              

              На підставі листа Уповноваженого Президента України з прав дитини  від  08.02.2021 №15/3-07/192  щодо розміщення соціальної реклами, за даними світового огляду впливу пандемії коронавірусу на дітей (David Wright/COVID-19 expectation and Effects on children online, June 2020 ) в період карантину діти стали проводити на 80 % більше часу онлайн, значно почастішали випадки булінгу з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, а сексуальна експлуатація дітей в інтернеті збільшилась вдвічі. На жаль, в Україні такі випадки також почастішали.

Беручи до уваги вищевикладене, з метою поширення інформації, що має соціально значимий, некомерційний характер а саме – захист дітей від шантажу в цифровому просторі, сексуального насильства та сексуальної експлуатації, розміщуємо соціальну рекламу на сайті закладу.

За посиланнями:

https://stop-sexting.in.ua/wp-content/uploads/2021/01/1545-batky-1.png

https://stop-sexting.in.ua/wp-content/uploads/2021/01/poratl-report.png

https://stop-sexting.in.ua/wp-content/uploads/2021/01/1545-ne-movchy.png

 

 

 

ПРАВИЛА  ПОВЕДІНКИ  ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

В ЗАПОРІЗЬКІЙ ГІМНАЗІЇ №14

Загальні правила поведінки

·        Здобувач освіти приходить до гімназії за 15-20 хвилин до початку занять, чистий і охайний, займає своє робоче місце з першим дзвінком, готує все необхідне навчальне приладдя.

·        Не можна приносити на територію гімназії з будь-якою метою й використовувати будь-яким способом заборонені речі (зброю, в т.ч. ножі, вибухові, вогненебезпечні речовини; спиртні та енергетичні  напої, сигарети тощо).

·        Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.

·        Не можна без дозволу педагогів (за узгодженням з батьками) йти із гімназії та її території в урочний час.

·        У разі пропуску занять до 3-х днів учень зобов’язаний пред’явити класному керівнику довідку або записку від батьків (осіб, що їх заміняють) про причину відсутності на заняттях. У разі пропуску більше трьох днів учень зобов’язаний представити довідку з медичної установи.

·        Здобувач освіти гімназії повинен виявляти повагу до старших, піклуватися про молодших. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші – молодшим, хлопчики – дівчаткам.

·        Поза межами закладу освіти учні поводяться скрізь і усюди так, щоб не принизити свою честь і гідність, не заплямувати добре ім’я школи.

·        Здобувачі освіти бережуть майно гімназії, акуратно ставляться як до свого, так і до чужого майна, дотримуються чистоти і порядку на території закладу.

·        До учнів, які привласнили чужі речі, будуть застосовані дисциплінарні стягнення. У разі спричинення збитку чужому майну, батьки учнів, які заподіяли збиток, несуть матеріальну відповідальність.

·        Здобувачі освіти, які знайшли втрачені або забуті, на їхню думку, речі, повинні здати черговому вчителю або адміністратору.

·        Фізична конфронтація, залякування і знущання є неприпустимими формами поведінки.

·        Не дозволяється користуватися мобільним телефоном іншими гаджетами на уроках.

·        Здобувач освіти зобов’язаний виконувати домашні завдання в терміни, встановлені шкільною програмою.

·        На першу вимогу вчителя слід пред’являти щоденник.

·        Щодня вести запис домашніх завдань в щоденнику, гаджетах.

·        Приносити на заняття всі необхідні підручники, зошити, письмове приладдя,     інструменти, робочий і спортивний одяг.

 

Поведінка здобувачів освіти на уроках

·        Під час уроку не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших товаришів від занять розмовами, іграми й іншими справами, що не стосуються уроку.

·        Якщо під час занять здобувачу освіти необхідно вийти з класу, то він повинен попросити дозволу у вчителя, піднявши руку.

·        Якщо здобувач освіти хоче поставити питання вчителеві або відповісти на питання вчителя, він піднімає руку.

·        Під час уроку учень має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.

·        Учень має право в коректній формі обстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних спірних і неоднозначних питань.

 

Поведінка здобувачів освіти в на перервах

·        Під час перерви здобувач освіти зобов’язаний:

·        підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці;

·        вийти з класу, якщо попросить учитель;

·        підкорятися вимогам чергового учня чи учителя.

·        Час перерви – особистий час кожного здобувача освіти. Він може його проводити по своєму розумінню, проте, не повинен заважати іншим.

·        Під час перерви учні можуть вільно переміщатися по школі, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися в цілях безпеки (горище, підвал, кухня, фізична і хімічна лабораторії, майстерня, спортзал).

·        Під час перерв забороняється бігати по сходах, поблизу вікон і в інших місцях, непристосованих для ігор.

·        Під час перерв забороняється штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу.

·        У школі категорично забороняється тютюнопаління.

·        Категорично заборонено самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях чи виглядати у відкриті вікна.

·        На перервах здобувачі освіти можуть звернутися до свого класного керівника, чергового учителя, дирекції школи за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.

 

Поведінка здобувачів освіти в їдальні

·        Під час обіду в їдальні належить дотримуватися добросусідських взаємин і поводитися пристойно.

·        Здобувачі освіти повинні шанобливо ставитись до працівників їдальні.

·        Учні приходять в їдальню після закінчення уроку у визначений час.

·        Розмовляти під час обіду слід неголосно, щоб не турбувати тих, хто їсть поряд.

·        Учні прибирають посуд після прийому їжі.

·        Здобувачі освіти дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні.

·        Учні мають право взяти в їдальню принесений з дому сніданок.

·        Забороняється приходити в їдальню у верхньому одязі.

 

Рекомендації до зовнішнього вигляду здобувачів освіти

·        До школи здобувачі освіти повинні приходити охайно одягнені.

·        Рекомендується не використовувати косметику і не носити прикраси на заняття.

·        Спортивний одяг, призначений для уроків фізкультури, на інших уроках недоречний.

·        Знаходитися в школі у верхньому одязі без особливих на те причин не дозволяється.

·        На уроках трудового навчання діти повинні мати робочу форму.

·        На урочисті загальношкільні заходи учні приходять у святковій формі.

 

Правила поведінки здобувачів освіти під час екскурсії

·        Під час слідування до місця перебування та назад дотримуватися правил дорожнього руху, не виходити на проїжджу частину.

·        Без дозволу керівника групи не залишати місця перебування.

·        У разі поганого самопочуття негайно повідомити керівника групи.

·        Дотримуватися правил пристойної поведінки та виконувати розпорядження керівника

    групи.

·        Не торкатися незнайомих предметів, які можуть бути вибухонебезпечними.

 

Правила поводження в шкільному автобусі

Очікувати автобус в певному місці збору!!!

·                 Спокійно, не поспішаючи, дотримуючись дисципліни та порядку, зібратися біля місця

        посадки.

Використовувати засоби індивідуального захисту (маски, респіратори), уникати скупчень, мінімізувати  контакти, дотримуватись соціальної дистанції, ретельно мити руки з милом або обробляти антисептиком після поїздки на автобусі.

·                 Не заходити за білу лінію.

·                 Не виходити назустріч автобусу, який наближається до місця посадки.

·                 Спокійно входити до автобусу по черзі, пропускаючи молодших.

·                 Посадка і висадка з автобусу проводиться спокійно, без штовханини через відчинені двері

        автобусу.

·                 Під час поїздки учні зобов’язані дотримуватись дисципліни та порядку.

·                 Забороняється заставляти проходи сумками, портфелями або іншими речами.

·                 Забороняється вставати зі свого місця, переходити з місця на місце під час руху автобуса.

·                 Забороняється голосно кричати та створювати  помилкову паніку.

·                 Забороняється відкривати вікна та люки у автобусі.

·                 Забороняється їсти та пити, залишати після себе сміття під час руху автобуса!!!

 

 

Download
Порядок подання та розгляду заяв, порядо
Adobe Acrobat Document 276.9 KB
Download
Наказ МОіН України від 28.12.2019 №1646
Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти
НАКАЗ МОН №1646.pdf
Adobe Acrobat Document 657.9 KB
Download
Профілактика булінгу в школі
Презентація БУЛІНГ.pdf
Adobe Acrobat Document 1.9 MB